Základní informace
Základní škola, Příbram VII, 28. října 1 je příspěvkovou organizací města Příbram. Jako právní subjekt pracuje od roku 1994. Součástí školy je školní jídelna a školní družina.
Škola nabízí třídy se zaměřením na výuku hudební a výtvarné výchovy a třídy se všeobecným zaměřením. Od 1. 9. 2007 pracuje podle vlastního školního vzdělávacího programu.
Zaměření Hv
Tříhodinová týdenní dotace zahrnuje pěveckou a pohybovou výchovu, hru na zobcovou flétnu a dětské Orffovy nástroje. Děti mohou rozvíjet své nadání v pěveckých souborech a školním orchestru. Dvakrát do roka pořádají hudební třídy pravidelné koncerty (vánoční a jarní), vystupují na mezinárodních přehlídkách pěveckých sborů v Praze i v Příbrami, účastní se různých kulturních a společenských akcí.
Zaměření Vv
V hodinách se žáci učí rozvíjet své vlastní vnímání světa, estetické cítění a fantazii. Získávají dovednosti a znalosti ve všech oblastech výtvarného umění – v kresbě, malbě, grafice i plastické a prostorové tvorbě. Děti se učí pracovat různými výtvarnými technikami – lineární a stínovaná kresba, malba, suchá jehla, linoryt, kašírování, keramika aj. Výuka probíhá ve dvou výtvarných pracovnách a keramické dílně. Součástí výuky jsou i výtvarné práce v plenéru. Časová dotace předmětu je tři vyučovací hodiny týdně. Výtvarné práce našich žáků je možné si prohlédnout nejen ve škole, ale i na různých výstavách. Žáci se úspěšně účastní různých výtvarných soutěží. Již pravidelně pořádáme pro žáky výtvarné exkurze spojené s tvůrčími dílnami.
Informace ke školnímu vzdělávacímu programu
Motivační název: „ Nejde o to být první, ale být nejlepší, jak dokážu.“ (T. Brdečková)
Rámcový vzdělávací program pro základní školy pevně stanovuje cíle vzdělávání v ČR a očekávané výstupy každého žáka v 5. a 9. ročníku základní školy. Stanovuje také minimální počet hodin pro konkrétní předměty a oblasti výuky a témata, která musí být zařazena v osnovách každé základní školy. Na škole je, aby zvolila vhodnou nabídku vzdělávacích předmětů pro své žáky, metody, postupy, formy vzdělávání, vybrala a zařadila odpovídající učivo do vzdělávacích osnov. To vše s ohledem na rozvíjení šesti klíčových kompetencí: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanskou, pracovní.
Nabídka nepovinných předmětů: Orchestr
Cíle školy do budoucna:
- nadále zlepšovat pracovní klima
- navázat na tradice školy a pokračovat v nich – Přidružená škola UNESCO, člen Klubu ekologické výchovy
- nabízet předměty s estetickým zaměřením jako prostředek výchovného působení
- vybavit žáky souborem klíčových kompetencí na úrovni, která je pro ně dosažitelná, a připravit je na další vzdělávání a uplatnění ve společnosti
- snažit se o společné cíle žáků – učitelů – rodičů
- být zdrojem získávání informací a dovedností, vzájemné komunikace a tolerance
- vytvářet u žáků zdravý názor na život a na svět, učit je pracovat i aktivně relaxovat, aplikovat zdravý životní styl